Klacht indienen als muziekgebruiker
We doen ons best om je altijd goed te helpen. Maar soms lukt dit niet. Ben je niet tevreden met BumaStemra? Laat het ons weten, we gaan dan graag voor je aan de slag. Is het nog steeds niet goed afgehandeld, dan kun je een klacht bij ons indienen. We kijken dan nog een keer naar je vraag of verzoek en proberen toch een oplossing te vinden.
Hoe werkt een klacht indienen?
Heb je een vraag of probleem? Neem dan eerst contact op met de afdeling die zich daarmee bezighoudt. Je vindt de afdelingen verderop deze pagina. Komen jullie er niet uit, dan kun je een klacht indienen. We pakken je klacht zo snel mogelijk op en proberen een oplossing te vinden.
Stuur je klacht aan ons op. Dit mag per e-mail naar jaz@bumastemra.nl. Liever per post? Stuur je klacht dan op naar:
BumaStemra
t.a.v. Juridische Zaken
Postbus 3080
2130 KB Hoofddorp
Je krijgt binnen drie werkdagen van ons een ontvangstbevestiging per e-mail. In deze e-mail vind je ook het klachtnummer. Noem dit nummer altijd als je ons spreekt over je klacht of extra informatie opstuurt.
We nemen je klacht in behandeling, We kijken naar eerdere oplossingen, checken of er fouten zijn gemaakt en stellen een oplossing aan je voor.
Je krijgt van ons een e-mail met de voorgestelde oplossing of ons besluit over je klacht. Wil je dit ook per post krijgen, geef dit dan aan ons door.
Wat moet ik bij mijn klacht vermelden?
Om je klacht zo snel en goed mogelijk op te lossen, hebben we zo veel mogelijk informatie nodig. Kom je er niet uit wat je mee moet sturen? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen je helpen met welke informatie belangrijk is om je klacht op te lossen. Stuur sowieso de volgende dingen mee:
- Je naam, adres en woonplaats.
- Je telefoonnummer en e-mailadres.
- Als dit nodig is: de naam en vestigingsplaats van de onderneming, instelling of vereniging/stichting waar je optreedt.
- Je BumaStemra-klantnummer, als je dit hebt.
Hoe lang duurt de afhandeling van mijn klacht?
We doen ons best om je klacht binnen een maand op te lossen. Die maand start op het moment dat je klacht bij ons binnen is. Lukt dat niet, bijvoorbeeld omdat het een ingewikkelde klacht is? Dan kan het ook twee maanden duren. We houden je natuurlijk op de hoogte van hoe je klacht afgehandeld wordt.
Klacht over administratie of factuur?
Gaat je klacht over een administratieve handeling of ben je het niet eens met een factuur van BumaStemra? Dan kun je als eerste contact opnemen met de afdeling die over de afhandeling daarvan gaat. Doe dit binnen drie maanden nadat je de factuur krijgt.
Goed om te weten: je moet de rekening wel gewoon betalen. Blijkt achteraf dat er iets niet klopte, dan herstellen we dit natuurlijk zo snel mogelijk voor je.
Contactgegevens afdelingen BumaStemra | Telefoonnummer | E-mailadres |
---|---|---|
Audiovisuele producties | 023 799 78 28 | audiovisueleproducties@bumastemra.nl |
Centrale regelingen Buma | 023 799 79 99 | centrale.regelingen.buma@bumastemra.nl |
Collectie regelingen Buma | 023 799 79 99 | collectieve.regelingen.buma@bumastemra.nl |
Digital | 023 799 78 58 | digital@bumastemra.nl |
Producties in eigen beheer | 023 799 78 28 | shared.PIEB@bumastemra.nl |
Podia | 023 799 78 01 | podia.evenementen@bumastemra.nl |
Radio en Televisie | 023 799 79 99 | rtvkabel@bumastemra.nl |
Service Centrum Auteursrechten en Naburige Rechten | 020 700 90 99 | info@mijnlicentie.nl |
Als je klacht nog steeds niet is opgelost
Ben je het ook niet eens met de oplossing? Dan kun je terecht bij onze directie, of bij de Geschillencommissie Auteursrechten.
De Geschillencommissie Auteursrechten is een onafhankelijke commissie die klachten behandelt over bedragen die BumaStemra in rekening brengt. Het is belangrijk dat je dit binnen drie maanden na het laatste besluit bij de Geschillencommissie meldt.
Alle andere klachten waarvan je de oplossing niet goed vindt kun je voorleggen aan onze directie. Zij bekijken je verhaal opnieuw en nemen dan een besluit. Stuur je klacht binnen een maand nadat we je een oplossing hebben aangeboden opnieuw op naar directiesecretariaat@bumastemra.nl. Liever per post? Gebruik dan dit adres:
Buma/Stemra
t.a.v. Directie
Postbus 3080
2130 KB Hoofddorp